lunes, 23 de marzo de 2015

¿CÓMO ESTÁN USÁNDOSE LOS MATERIALES EDUCATIVOS EN LAS IIEE.?

Los materiales educativos son elementos concretos que facilitan el proceso de enseñanza y aprendizaje, motivan la expresión y comprensión oral, despiertan el interés por los aprendizajes, estimulan la imaginación y la curiosidad, generan la participación activa, entre otros a fin de desarrollar las capacidades de los niños, niñas y adolescentes-NNA-.

Es en ese sentido, como parte de su rol, el Minedu viene dotando a todas las instituciones educativas de EBR materiales educativos como: textos, cuadernos de trabajo, láminas, etc. con la finalidad de mejorar la calidad de aprendizajes pertinentes de los NNA. En este marco, se despliegan esfuerzos del Minedu, DREA, UGEL, gobiernos locales para la distribución oportuna a las IIEE.

Por lo expuesto, desde la  DREA y las UGEL, ¿Qué avances se tiene con relación a orientar  la promoción del uso adecuado de los materiales y recursos educativos al interior de las IIEE?.

Luego de un rápido sondeo, se evidencia que las distintas instancias de gestión educativa descentralizada no cuentan con un sistema de monitoreo sobre el uso de los diversos materiales educativos distribuidos por el Minedu y el Consejo Editorial Regional de Ayacucho (CERA). A raíz de debilidad no se aprovecha las potencialidades de los recursos educativos para generar aprendizajes significativos de los NNA, tampoco existe asistencia técnica efectiva a los maestros o maestras, NNA, padres y madres de familia; lo cual implica un grave perjuicio al derecho a una educación de calidad. Por tanto, es responsabilidad del Estado regional implementar con urgencia este sistema de monitoreo.

Publicado en Diario el Correo

1 comentario:

  1. Arí tayta Gideon, qillqasqaykiqa chaninmi. Ñawpaqtaqa taytaykuna, mamaykuna llapantiykichikpas napaykusqam kankichik. Pacha Mamamantam, llapan apukunamantam yuyaytapas kallpatapas mañarikuni, chaymantañataq kaypi imallatapas yapaykamusaq. Arí, willakuypas, rimaypas kanpunim: "Ministerio de Educación allintam llamk'achkan" nispa, DIGEIBIRApas allintam llamk'achkan" nispa, "35 simikunañam achahayuq" nispa, "Qillqana mayt'ukunapas, qillqasqa mayt'ukunapas waranqa waranqanpim rurakamun" nispa; chayri kay mama llaqtanchikpi yachachinakuypi, ¿ñawpaqmanchu puririchkanchik? ¿yaqachus mana? yachasqanchik evaluación sutiyuq tupukuykunapiri, yaqa 70 mama llaqtakunamanta, ¿maypitaq tarikunchik? ¿Manachu chupallapiña kay watapas? Chayri, ¿maytaq allin kasqanchik? Yachachinakuypi allin kaptinchikri, ¿imaraykutaq ancha suwanakuypas, llullakuypas tukuyniqpi kan? ¿Imaraykutaq unquykuna qatiwanchik? ¿Imaraykutaq wakin runaman mikhuy mana aypanchu? ¿Imaraykutaq k'ikllunchikkuna qhillipas qhillillaña? ¿Imaraykutaq qara q'umpu hayt'aypipas Rusia Mama llaqtaman mana risunchikchu? ¿Imaraykutaq Kikin Ministerio de Educacionpas computadorakuna rantisqanpi suwakuqhina rikhurichkan? ¿Imaraykutaq kikin Mama Llaqtanchikpa umalliqninkuna Odebretchwan llullakuypipas, suwakuypipas tumpasqa tarikun? ¿Imaraykutaq sinchi machay kan? ¿Imaraykutaq misk'i, hampi mama kukaykumanta chay millay cocainata rurachkanku? Llapan runapas, hukkunallapas, ¿imaraykutaq runa simikuna rimayta p'inqakunkupas, manapas munanku? ¿Chaychu kay Perú Mama Llaqtanchikpi allin yachachinakuy?
    Qillqasqakunamanta rimaspaqa, chaykunari mayqan simipipas, ¿allin rurasqachu tarikun? Icha sapa uyapichu huk kikin simi 2 niraqmantapas, 3 niraqmantapas qillqasqa rikhurin? Qhawarinapaq: 2014 watapim yachay wasikunaman chayasqa "5 Sumaq kawsay, Kuskanchik Yachasunchik, Llamak'ana Mayt'u" sutiyuq qillqasqa; chaytataqmi DIGEIBIR rurachisqapas, rakisqapas. Chay qillqasqatam yachay wasikunapiqa yachachiqkunapas, yachakuq wawakunapas mana apaykachankuchu. ¿Imaraykutaq mana apaykachankichikchu? nispa tapuptiytaq "Kayqa manam allinchu, kayqa pantasqam" nispa niwanku; chaymi 87 uyata qhawachiwanku; chiqanpipuni huk kikin simi kayhina qillqasqa tarikun: "achkha" achkkha, askha" Chayri, ¿wak wak yuyayniyuqchu? Mana, kimsantinpas "mucho(s), harto, bastante, etc. Entonces, ¿cual es la manera de escribir?, nispa wawakunapas, yachachiqninkupas tapuykuwanku. Ñuqataq ch'inlla qhipapuni. Qhipamanqa kikin uyanpi "llamak'ana" simita rikuchiwanku, ¿ima ninantataq kayri nin?" nispa. Chayqa hatun llakipuni ari kachkan. Qillqasqakunaqa lluqsimun, ichaqa manataqmi allin qillqasqachu tarikun, kaqtaq wakin uyakunapipas pantayqa chaninmi kasqa, ¡imallapaqñataq! Yachachiqkunaqa mana ari kay qillqasqakunataqa apaykachayta munankuchu, wawakunapas kaykunaqa pantasqam nispa ninku. Chayqa kay mana chaninkunata qillqamuspa ari achka qullqita tukunku, chayqa yanqapaq. Kay qillqasqakuna ruramuqkuna yachachiqkunawan llamk'aspa mayhina apaykachananta riqsichinanku; mana chayqa yanqam, chayqa qullqi wisch'uymi, qullqi t'akaymi, chayqa manam allinchu. Chaykunaqa allin qhawasqa kanan, Icha, ¿qam ima ninkitaqchus?

    ResponderEliminar

Vistas de página en total